عمل جراحی کراس لینک
دکتر محمد باقر رجبی- فوق تخصص شبکیه جراح و متخصص چشم
کلینیک رتین
دو شنبه 6 اسفند 1397برچسب:, :: 21:19 :: نويسنده : dr rajabi

عمل جراحی کراس لینک

عمل  کراس لینک

عمل جراحی کراس لینک، یک روش درمانی برای جلوگیری از پیشرفت قوز قرنیه می باشد. عمل جراحی کراس لینک، تکنیکی اسن که در آن با اعمال ریبوفلاوین (ویتامین B) و استفاده از اشعه ماورای بنفش A، برای محکم کردن بافت قرنیه استفاده می شود. عمل جراحی کراس لینک، موجب شکل گیری امیدهای تازه و تحولی در جهت پیشگیری از گسترش قوز قرنیه شده است.

 این روش جراحی در سال 2016 تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را به دست آورد. در روش عمل جراحی کراس لینک، در حضور ریبوفلاوین و با کمک اشعه ماورای بنفش، رشته های کلاژن قرنیه با هم اتصال برقرار کرده و سبب استحکام بافت آن می گردد.

 قوز قرنیه، حالت مخروطی پیدا کردن و بیرون زدگی قرنیه است که معمولا هر دو چشم را گرفتار می کند. در این حالت قرنیه کم کم نازک می شود و به شکل برآمده و مخروطی تغییر می کند، در صورتی که قرنیه در حالت طبیعی به شکل کروی یا گرد می باشد. 

مخروطی بودن قرنیه سبب کاهش وضوح بینایی و همینطور اختلال در انجام کارهای روزانه مانند مطالعه یا رانندگی می شود. نازک شدن قرنیه نیز آستیگماتیسم نامنظم، کاهش دید به درجات متفاوت و نزدیک بینی را با خود به همراه دارد.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

عمل جراحی کراس لینک



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ساعت دیواری
  • صابون شترمرغ
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دکتر محمد باقر رجبی- فوق تخصص شبکیه جراح و متخصص چشم و آدرس retinclinic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 7081
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1